Aku hanya Insan biasa..

My photo
aku hanya insan biasa...tiada yg lebih tapi banyak yg kurangnya..menulis itu jiwaku.. aku menulis Dari hati ke hati..aku suka menyelami hati..mencari kekuatan dalam kelemahan..aku belajar memahami dgn setiap KETENTUAN ILAHI..dan setelahku temui dan ku sematkan dihati.."Bila kita tak bahagia skg tidak bermakna kita takkan RASA KEBAHAGIAAN ITU SAMPAI BILA2.. Sabar dgn dugaan, Tabah dgn penderitaan, Ikhlas dalam setiap perubahan, InsyaALLAH,"SAKIT" TU HILANG YG TINGGAL ADALAH HARI2 MENDATANG YG ALLAH SEDIAKAN DGN SEJUTA KELEBIHAN DARI DERITA YG PERNAH KITA TANGISKAN.

Saturday, April 21, 2012

Semua yg terjadi ada cerita disebaliknya

Tahukah sahabat,
kadang kala bila kita sedang mengalami DUGAAN YG BESAR
kita dalam keliru yg amat sangat,
dan ketika itu KITA TERSILAP MEMBUAT KEPUTUSAN,
dan ketika itu juga KITA MERUNGUT MENGAPA INI SEMUA HARUS TERJADI,
kita marah,
... kita benci,
kita kecewa,
kita sakit hati..tapi ada satu yg kita lupa...
kita sepatutnya BERSYUKUR dgn apa yg terjadi,
kita diberi dugaan kerna kita DIPILIH YG ESA
utk berhadapan dgn RINTANGAN,
DISITULH DIUJI KEKUATAN,KESABARAN DAN KEREDHAAN.
dari itu..bermula hari ini..
SENTIASA BERSYUKUR DGN APA YG TERJADI,
semua itu ada "CERITA DISEBALIKNYA"
walau sakitnya ibarat DURI
tapi KEINDAHANNYA pasti ada KEUNIKKANNYA TERSENDIRI...
itulah janji ILAHI pada hamba yg REDHA DGN KETENTUANNYA.

PERINGATAN BUAT DIRIKU JUGA :)
~babylove~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...