Aku hanya Insan biasa..

My photo
aku hanya insan biasa...tiada yg lebih tapi banyak yg kurangnya..menulis itu jiwaku.. aku menulis Dari hati ke hati..aku suka menyelami hati..mencari kekuatan dalam kelemahan..aku belajar memahami dgn setiap KETENTUAN ILAHI..dan setelahku temui dan ku sematkan dihati.."Bila kita tak bahagia skg tidak bermakna kita takkan RASA KEBAHAGIAAN ITU SAMPAI BILA2.. Sabar dgn dugaan, Tabah dgn penderitaan, Ikhlas dalam setiap perubahan, InsyaALLAH,"SAKIT" TU HILANG YG TINGGAL ADALAH HARI2 MENDATANG YG ALLAH SEDIAKAN DGN SEJUTA KELEBIHAN DARI DERITA YG PERNAH KITA TANGISKAN.

Thursday, March 15, 2012

Untukmu sahabat...

Sahabat,
bila kau rasa terlalu sakit bila ditinggalkan dia...
tabahkan hatimu..
Sahabat,
bila kau rasa rindumu sia2..
lupakanlah..jgn diungkit rasa rindu bila sidia meninggalkanmu..
Sahabat,
Cinta itu suci..
terlalu suci utk diletakkan rasa BENCI..
Sahabat,
mungkin sidia sudah lupa saat2 manis kalian bersama..
tapi lepaskanlah sidia pergi..
utk apa diingatkan lagi pada INSAN
yg membuat luka dihati?
Sahabat,
jangan rasa rendah diri dgn apa yg terjadi..
ketahuilah dirimu dalam PELIHARAAN  ILAHI..
bila DIA YG ESA sentiasa menjagamu...
tidak mahu kamu tersilap pilih..
sebenarnya pedih hatimu itu
akan diganti dgn KEBAHAGIAAN yg kita sendiri tidak tahu...
tapi yg pasti 
KEBAHAGIAAN  ITU  YG  PALING  TERINDAH  DARI  ILAHI  BUAT  MU...
BERSYUKURLAH  PADA YG ESA...

~babylove~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...