Aku hanya Insan biasa..

My photo
aku hanya insan biasa...tiada yg lebih tapi banyak yg kurangnya..menulis itu jiwaku.. aku menulis Dari hati ke hati..aku suka menyelami hati..mencari kekuatan dalam kelemahan..aku belajar memahami dgn setiap KETENTUAN ILAHI..dan setelahku temui dan ku sematkan dihati.."Bila kita tak bahagia skg tidak bermakna kita takkan RASA KEBAHAGIAAN ITU SAMPAI BILA2.. Sabar dgn dugaan, Tabah dgn penderitaan, Ikhlas dalam setiap perubahan, InsyaALLAH,"SAKIT" TU HILANG YG TINGGAL ADALAH HARI2 MENDATANG YG ALLAH SEDIAKAN DGN SEJUTA KELEBIHAN DARI DERITA YG PERNAH KITA TANGISKAN.

Saturday, July 14, 2012

Tidak ada yg RUGI BILA MEMAAFKAN

Setiap hari yg kita lalui...
pasti ada sahaja cerita baru atau lama
yg bermain diminda..
andai ada cerita lama tapi INDAH ISINYA..tak salah utk kita mengenangnya...mungkin dapat kita jadikan penawar hati dikala kita sepi menyendiri namun... cerita baru yg PEDIH ISINYA
usahlah dikenang ataupun diingat...hanya akan menjadi DENDAM KESUMAT
Belajar melupakan yg PEDIH ITU..
Seandainya ingin diingat cukuplah menganggap sebagai KEBURUKKAN YG TAK PATUT KITA CONTOHI..
MEMAAFKAN ORG YG MELUKAKAN HATI KITA MUNGKIN SUKAR
Cakap mmg mudahkan?tapi apa salahnya kita cuba ...
kerana MEMAAFKAN ITU DAPAT MENENANGKAN HATI....
WALAU KEPERITAN YG KITA LALUI ITU HANYA KITA YG MENANGGUNGNYA SENDIRI
CUBA WALAU LUKA ITU SEDALAM LAUTAN
TIDAK ADA YG RUGI BILA MEMAAFKAN~

~babylove~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...