Aku hanya Insan biasa..

My photo
aku hanya insan biasa...tiada yg lebih tapi banyak yg kurangnya..menulis itu jiwaku.. aku menulis Dari hati ke hati..aku suka menyelami hati..mencari kekuatan dalam kelemahan..aku belajar memahami dgn setiap KETENTUAN ILAHI..dan setelahku temui dan ku sematkan dihati.."Bila kita tak bahagia skg tidak bermakna kita takkan RASA KEBAHAGIAAN ITU SAMPAI BILA2.. Sabar dgn dugaan, Tabah dgn penderitaan, Ikhlas dalam setiap perubahan, InsyaALLAH,"SAKIT" TU HILANG YG TINGGAL ADALAH HARI2 MENDATANG YG ALLAH SEDIAKAN DGN SEJUTA KELEBIHAN DARI DERITA YG PERNAH KITA TANGISKAN.

Monday, April 16, 2012

Ya payah tapi akan senang akhirnya

Sahabat,
adakalanya kita tidak tertahan dgn setiap bica...ra yg kurang menyenangkan,
bila kita sering dipersalahkan,
ingin sahaja kita menegak kebenaran
tapi masih tetap dipersalahkan..
ya ada baiknya kita perkukuhkan iman dgn KEIKHLASAN,
dan temui satu ruang dalam KESABARAN,
disitu kita hiaskan diri dgn KETABAHAN,
kerna nilai itu takkan luntur dihargai.
dalam celah-celah kerdilnya kita disisi TUHAN
ketahuilah kita tetap dipandangnya..
tidak akan terlepas dari balasan yg disediakan buat kita
sama ada yg baik atau buruk
TETAP AKAN DIHITUNGNYA.
Jika inginkan KEINDAHAN DIAKHIRAT NANTI
sentiasalah berbakti biarpun tidak dipuji,
sentiasalah merendah diri biarpun kita berjawatan tinggi,
sentiasalah menerima dugaan ILAHI tanpa curiga dihati..
MUNGKIN   PAYAH   TAPI   SAMA2LAH   KITA   MENCUBA   SEPENUH HATI~

~babylove~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...