Aku hanya Insan biasa..

My photo
aku hanya insan biasa...tiada yg lebih tapi banyak yg kurangnya..menulis itu jiwaku.. aku menulis Dari hati ke hati..aku suka menyelami hati..mencari kekuatan dalam kelemahan..aku belajar memahami dgn setiap KETENTUAN ILAHI..dan setelahku temui dan ku sematkan dihati.."Bila kita tak bahagia skg tidak bermakna kita takkan RASA KEBAHAGIAAN ITU SAMPAI BILA2.. Sabar dgn dugaan, Tabah dgn penderitaan, Ikhlas dalam setiap perubahan, InsyaALLAH,"SAKIT" TU HILANG YG TINGGAL ADALAH HARI2 MENDATANG YG ALLAH SEDIAKAN DGN SEJUTA KELEBIHAN DARI DERITA YG PERNAH KITA TANGISKAN.

Friday, July 27, 2012

Lupakan segala yg memedihkan hati

Bulan Ramadhan bulan yg MULIA...
Bulan utk kita menambah PAHALA sebanyaknya
namun DUGAAN itu tetap ada
dan sebagai hambaNYA haruslah kita hadapi dgn RELA

Rasa suka dan duka adalah lumrah hidup didunia
bila rasa diri dianiaya banyakkan bermohon pada yg ESA..
bukan menyalahkan SESIAPA...
mungkin KESILAPAN ITU DARI KITA JUGA
KERANA TERLALU PERCAYA PADA SETIAP KATA2 MANUSIA..
KEJUJURAN adalah penting dalam KEHIDUPAN kita
dan bila ada yg MENGAMBIL KESEMPATAN KEATAS KEJUJURAN KITA
anggaplah itu salah satu DUGAAN yg dtg dariNYA...
mengajar kita AGAR BERHATI2 DIMASA DEPAN...

BUANGKAN RASA DENDAM..
SERAHKAN PADA ILAHI
SEBESAR MANA PUN KESALAHAN ORANG LAIN PADA KITA
HANYA ALLAH S.W.T YG BERHAK MENGHUKUMNYA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...