Aku hanya Insan biasa..

My photo
aku hanya insan biasa...tiada yg lebih tapi banyak yg kurangnya..menulis itu jiwaku.. aku menulis Dari hati ke hati..aku suka menyelami hati..mencari kekuatan dalam kelemahan..aku belajar memahami dgn setiap KETENTUAN ILAHI..dan setelahku temui dan ku sematkan dihati.."Bila kita tak bahagia skg tidak bermakna kita takkan RASA KEBAHAGIAAN ITU SAMPAI BILA2.. Sabar dgn dugaan, Tabah dgn penderitaan, Ikhlas dalam setiap perubahan, InsyaALLAH,"SAKIT" TU HILANG YG TINGGAL ADALAH HARI2 MENDATANG YG ALLAH SEDIAKAN DGN SEJUTA KELEBIHAN DARI DERITA YG PERNAH KITA TANGISKAN.

Friday, July 27, 2012

Janjiku tak akan ku berpaling dariMU

YA ALLAH..
Indahnya "bau"Ramadhan...
yg meringankan setiap beban..
rasa damai dan tenang utk ku bermunajat di sepertiga malam...
seawal pagi keinginan utk membasahi lidah ini dgn memuji KEBESARANMU sentiasa ada...
entah mengapa rasa SEJUK ITU SESEJUK EMBUN PAGI...
ikan2 di Sungai dan laut asyik bermain riuh sesama mereka...
indahnya ciptaan mu YA ROBBI...
sebak didada mengenangkan aku hambaMU yg masih jauh dalam menimba ILMU
MAAFKAN hambaMU ini ...
betapa kerdilnya aku...menitis air mata bila melihat KEAJAIBANMU satu persatu...yg dulu tidak ku sedari....
moga dapat ku pakaikan "PERMATA AJARANMU" meresap ke JIWA
AGAR TERPELIHARA ...
MENJADIKAN AKU WANITA SOLEHAH
YG SENTIASA ADA RASA MALU TERHADAPMU...
MALU BILA TERLUPA DGN AJARAN YG DITETAPKANMU..
MENJAGA MARUAH SEBAIK MENJAGA NYAWA..
DAN AKAN SENTIASA MERINDUMU HINGGA AKHIR HAYATKU
YA ALLAH...
Janjiku tak akan ku berpaling dariMU
WALAU ANGIN BERBISA MENGGIGIT...
WALAU DUGAANNYA SEBESAR BESARNYA...
Aku tetap aku...tetap menjadi PENCINTAMU

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...