Aku hanya Insan biasa..

My photo
aku hanya insan biasa...tiada yg lebih tapi banyak yg kurangnya..menulis itu jiwaku.. aku menulis Dari hati ke hati..aku suka menyelami hati..mencari kekuatan dalam kelemahan..aku belajar memahami dgn setiap KETENTUAN ILAHI..dan setelahku temui dan ku sematkan dihati.."Bila kita tak bahagia skg tidak bermakna kita takkan RASA KEBAHAGIAAN ITU SAMPAI BILA2.. Sabar dgn dugaan, Tabah dgn penderitaan, Ikhlas dalam setiap perubahan, InsyaALLAH,"SAKIT" TU HILANG YG TINGGAL ADALAH HARI2 MENDATANG YG ALLAH SEDIAKAN DGN SEJUTA KELEBIHAN DARI DERITA YG PERNAH KITA TANGISKAN.

Tuesday, April 3, 2012

Kehilangan yg sama tp situasi berbeza...

A: "Kalau saya tiada kat dunia ni lagi...awak nak cari pengganti ke?"
B: "hissh ke situ pulak?"
A: "saya cakap benda betul..ajal maut,jodoh pertemuan ditgn tuhan bukan ditgn kita.."
B:" mmm...kalau saya yg pergi dulu?awak cari pengganti tak?"
A:" mestilah cari pengganti..hahaha.xlah.saya gurau je ..saya tk fikir ada lagi wanita sehebat awak..tk mungkin saya dapat pengganti tapi kalau saya yg tiada kat dunia ni lagi...mmg ada lagi insan yg lebih baik akan bertahta dihati awak.."
kata2 tu kata2 yg dulunya B fikir hanya gurauan tp ianya jadi kenyataan setelah 10 tahun hati yg tertutup terbuka semula namun akhirnya ia tertutup KEMBALI setelah kali ini hati B dilukai...
dan B yakin..A tahu apa yg dilaluinya..
2 KALI DIA TERLUKA CUMA SITUASINYA BERBEZA...
YG SAMA RASA "KEHILANGAN"
PEDIHNYA LUKA ITU TETAP ADA...10tahun dulu dia berendam air mata...selepas itu pun dia masih berendam air mata...
sampai bila dia tk tahu...
yg dia tahu...dia tk mahu JATUH CINTA LAGI.
DAN KINI DIA SUDAH JAUH MEMBAWA HATI.........
~babylove~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...