Aku hanya Insan biasa..

My photo
aku hanya insan biasa...tiada yg lebih tapi banyak yg kurangnya..menulis itu jiwaku.. aku menulis Dari hati ke hati..aku suka menyelami hati..mencari kekuatan dalam kelemahan..aku belajar memahami dgn setiap KETENTUAN ILAHI..dan setelahku temui dan ku sematkan dihati.."Bila kita tak bahagia skg tidak bermakna kita takkan RASA KEBAHAGIAAN ITU SAMPAI BILA2.. Sabar dgn dugaan, Tabah dgn penderitaan, Ikhlas dalam setiap perubahan, InsyaALLAH,"SAKIT" TU HILANG YG TINGGAL ADALAH HARI2 MENDATANG YG ALLAH SEDIAKAN DGN SEJUTA KELEBIHAN DARI DERITA YG PERNAH KITA TANGISKAN.

Thursday, April 5, 2012

Bila aku berpuisi

Bila aku berpuisi bukan berilusi...

tapi aku meluahkan rasa dihati.

Bila aku berpuisi bukan aku sampai tak ingat ILAHI..

... tapi aku paparkan apa yg terjadi bila diri dilukai.

Bila aku berpuisi bukan utk kepentingan diri..

tapi aku mewakili hati mereka yg disakiti.

Bila aku berpuisi bukan ingin menggoda hati..

tapi aku hanya ingin mencuit hati mereka yg pernah menyakiti,

apakah mereka rasa peritnya hati bila dilukai....

Janganlah manafsir penyair ini sebagai

insan yg lupa diri...

puisi ini Dari hati ke hati

bukan ingin menyakiti...tapi cubalah memahami.....

~babylove~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...